Hoe maak je Scrabble weer relevant voor de consument?

Zo dus:


een klassiek bordspel promoten en weer relevant maken voor de consument van vandaag met een minimaal budget. Hoe krijg je Scrabble weer top of mind in de belangrijke kerstperiode, hoe stimuleer je de conversaties over een bordspel dat iedereen al kent en vroeger al met je oma speelde?

De oplossing:
Creëer de grootste scrabble wedstrijd ooit daarbij gebruik makend van bestaande rivaliteit tussen Nederland & België. Het sociale karakter van het spel is doorvertaald naar verschillende sociale tools om zowel direct een bijdrage te kunnen leveren aan de wedstrijd als tegelijkertijd ook via virale mechanismen de campagne breed op de kaart te zetten.

Resultaat:
Scrabble heeft op een juiste manier gebruik gemaakt van het sociale karakter van het scrabble spel. De rivaliteit tussen Nederlanders en Vlamingen en het op een natuurlijke manier integreren van social media kanalen hebben zonder één euro media budget gezorgd voor een enorme golf aan publiciteit rondom het traditionele bordspel. In de belangrijke periode voor kerstmis is Scrabble niet alleen veelvuldig zichtbaar geweest op een manier die past bij de essentie van het spel, maar heeft daarnaast ook tegelijkertijd laten zien dat een traditioneel bordspel klaar is voor de wereld van vandaag.

0 Response to "Hoe maak je Scrabble weer relevant voor de consument?"

Een reactie posten